News / Inspo

WDW (be more) Creative 13 juni

WDW (be more) Creative 13 juni

Eva_Kindlund.jpg
 

Idag är förutsättningarna för att skapa smart och innovativ kommunikation oändliga. Men också extremt föränderliga. Snabb teknikutveckling, nya infallsvinklar och växlande konsumentbeteende kan få vem som helst att känna sig hopplöst omsprungen.
 
Med WDW’s morgonföreläsningar vill vi samla inspirerande föreläsare som på olika sätt kan utmana och utveckla varumärkens kommunikation.

Vi bjuder in klarsynta personligheter, experter inom olika områden, som alla kan ge spännande insikter och inspirera till nya lösningar och kanaler!
 

Du har säkert hört en massa buzz kring VR, AR & MR, men vad är det egentligen? Hur fungerar det och hur kan du som företag använda det? Vad tillför det och är immersive tech ”the next big thing”? För att få svar på detta har vi bjudit in vår vän Eva Kindlundh från Warpin Media för att ge oss en spännande föreläsning kring VR & AR, dess olika användningsområden och hur de kan användas i praktiken.

 Från kl. 8 torsdagen den 13/6 bjuder vi på frukost och kl. 08.15
drar föreläsningen igång och pågår ca en timme.
OSA senast fredagen 7/6 till info@wdw.se.
Då det är ett begränsat antal platser är det
först till kvarn som gäller!

 Varmt välkomna!
 

Konceptet som ska lyfta Fotografiskas ekosystem med ölet Echo

KONCEPTET SOM SKA LYFTA FOTOGRAFISKAS EKOSYSTEM MED ÖLET ECHO

003_Fotografiska_Echo_10064.jpg
 

I ett samarbete har Fotografiska tillsammans med Nya Carnegiebryggeriet tagit fram ett cirkulärt öl, där överblivet surdegsbröd från Fotografiskas restaurang och café används i bryggningen, samtidigt som spillet från ölframställningen återanvänds i brödbaket på Fotografiska. Öl och bröd samverkar i ett cirkulärt kretslopp, där frågan var brödet börjar och ölet slutar inte längre har någon betydelse. Resultatet är Echo - en belgisk blond som både gör och smakar gott. Namnet Echo anspelar både på att råvarorna humle och malt är ekologiska och att bryggresterna, likt ett eko, kommer tillbaka som råvara till nytt bröd.
 

Vi har arbetet med visualisering och kommunikation för Echo och tagit fram konceptet ”brewing bread and baking beer” där det cirkulära samspelet mellan öl och bröd lyfts fram i lekfulla bildlösningar, ordlekar och allitterationer. Konceptet inspirerar till en mer medveten värld vilken går i linje med Fotografiskas vision.

Tillsammans med Somersby lanserar vi världens första barfotasko

Tillsammans med Somersby lanserar vi världens första barfotasko

SomersbyFinal00006_lowres.jpg
 

Efter mörker, kyla och kängor är det många som längtar efter sköna barfotadagar. För att slippa vänta har vi tillsammans med Somersby tagit fram sandaler som ger användare en känsla av att gå barfora, utan att gå barfota. I enighet med sitt soliga, sällskapliga koncept “Isn’t that wonderful” som lanserades under våren välkomnar Somersby fler ut i det fria för att låta gräset kittla under fötterna med sina “Grass Slippers”.
 

Konceptet “Isn’t that wonderful” är en global satsning av Somersby som under våren sjösattes på den svenska marknaden. Som ett första steg i kampanjen släpptes Somersby Grass Slipper som är handgjorda i Sverige och släpptes i begränsad upplaga på 50 par.

Välkommen in i Somersbys soliga värld här

Farang Experience - första uppdraget för Farang 

Farang Experience - första uppdraget för Farang 

farang_experience_bildkälla_Charlie_Drevstam.jpg
 

Med tryck i smakerna och fokus på detaljerna i hantverket serverar restaurang Farang mat från Sydostasien med basen i det thailändska köket. Tillsammans med en fantastisk lokal, omsorgsfullt valt porslin och filosofin kring "share food” levererar Farang en mycket uppskattad måltidsupplevelse. Med Farang experience vill restaurangen leverera sin unika måltidsupplevelse även utanför restaurangens väggar med ett flexibelt upplägg passande för allt från små middagar till stora mingel.

Tillsammans med Farang ville vi hitta ett sätt att förmedla att Farang erbjuder ”mer än catering” och ville komma bort från alla de förutfattade meningar som ordet ”catering” bär med sig.   

Ambitionen var att skapa en förlängning av Farang, både i matupplevelse, uttryck och form som kunde sammanfatta det som gör Farang Catering unikt. Texturer, materialval, bilder och trycktekniker är valda med omsorg för att återspegla matupplevelsen. I formgivningen av materialet som tagits fram för Farang Experience har vi också inspirerats av den sobra och mörka färgskalan som återspeglas i restaurangens inredning.

WDW (Be More) Creative

WDW (Be More) Creative

Untitled-6.jpg
 

Idag är förutsättningarna för att skapa smart och innovativ kommunikation oändliga. Men också extremt föränderliga. Snabb teknikutveckling, nya infallsvinklar och växlande konsumentbeteende kan få vem som helst att känna sig hopplöst omsprungen.

Med WDW’s morgonföreläsningar vill vi samla inspirerande föreläsare som på olika sätt kan utmana och utveckla varumärkens kommunikation.

Vi bjuder in klarsynta personligheter, experter inom olika områden, som alla kan ge spännande insikter och inspirera till nya lösningar och kanaler!

Denna gång har vi bjudit in vår vän Petter Selvehed från Makeriet, för att berätta mer om film och filmproduktion. 
 

Makeriet består av fem producenter, tillika vänner, som erbjuder full produktionsservice och producerar filmer av alla dess slag. Utifrån deras erfarenhet och entreprenöriella ådra kommer Petter bjuda på en timmes föreläsning som inspirerar till ett nytt tänk kring film.

Från kl. 8 torsdagen den 4/4 bjuder vi på frukost och kl. 08.15 drar föreläsningen igång och pågår ca en timme.

OSA senast fredagen 29/3 till 
info@wdw.se.

Då det är ett begränsat antal platser är det

först till kvarn som gäller!

Varmt välkomna!