News / Inspo

Farang Experience - första uppdraget för Farang 

Farang Experience - första uppdraget för Farang 

farang_experience_bildkälla_Charlie_Drevstam.jpg
 

Med tryck i smakerna och fokus på detaljerna i hantverket serverar restaurang Farang mat från Sydostasien med basen i det thailändska köket. Tillsammans med en fantastisk lokal, omsorgsfullt valt porslin och filosofin kring "share food” levererar Farang en mycket uppskattad måltidsupplevelse. Med Farang experience vill restaurangen leverera sin unika måltidsupplevelse även utanför restaurangens väggar med ett flexibelt upplägg passande för allt från små middagar till stora mingel.

Tillsammans med Farang ville vi hitta ett sätt att förmedla att Farang erbjuder ”mer än catering” och ville komma bort från alla de förutfattade meningar som ordet ”catering” bär med sig.   

Ambitionen var att skapa en förlängning av Farang, både i matupplevelse, uttryck och form som kunde sammanfatta det som gör Farang Catering unikt. Texturer, materialval, bilder och trycktekniker är valda med omsorg för att återspegla matupplevelsen. I formgivningen av materialet som tagits fram för Farang Experience har vi också inspirerats av den sobra och mörka färgskalan som återspeglas i restaurangens inredning.

WDW (Be More) Creative

WDW (Be More) Creative

Untitled-6.jpg
 

Idag är förutsättningarna för att skapa smart och innovativ kommunikation oändliga. Men också extremt föränderliga. Snabb teknikutveckling, nya infallsvinklar och växlande konsumentbeteende kan få vem som helst att känna sig hopplöst omsprungen.

Med WDW’s morgonföreläsningar vill vi samla inspirerande föreläsare som på olika sätt kan utmana och utveckla varumärkens kommunikation.

Vi bjuder in klarsynta personligheter, experter inom olika områden, som alla kan ge spännande insikter och inspirera till nya lösningar och kanaler!

Denna gång har vi bjudit in vår vän Petter Selvehed från Makeriet, för att berätta mer om film och filmproduktion. 
 

Makeriet består av fem producenter, tillika vänner, som erbjuder full produktionsservice och producerar filmer av alla dess slag. Utifrån deras erfarenhet och entreprenöriella ådra kommer Petter bjuda på en timmes föreläsning som inspirerar till ett nytt tänk kring film.

Från kl. 8 torsdagen den 4/4 bjuder vi på frukost och kl. 08.15 drar föreläsningen igång och pågår ca en timme.

OSA senast fredagen 29/3 till 
info@wdw.se.

Då det är ett begränsat antal platser är det

först till kvarn som gäller!

Varmt välkomna!

Melanders Fisk öppnar på NKs nya saluhall

Melanders Fisk öppnar på NKs nya saluhall

tempImageForSave 12-2.jpg
 

Den 7 mars 2019 öppnade NK Stockholm sina portar till ett kulinariskt mecca för alla matälskare. Saluhallen samlar diverse nyckelrestauranger och bageri, och när man tänker på pinfärsk fisk så tänker man på Melanders. För den nyöppnade restaurangen fick vi det stora ansvaret att skapa design och identitet för menyerna.

Uppdraget var att skapa en grafisk identitet för ett premium och modernt fiskbrasserie, utan att förlora restaurangens inbjudande känsla och långa historia. Detta resulterade i en meny på tre delar som förmedlar det restaurangen har plockat upp från havets skafferi både visuellt och i text. 

Wdw rekryterar tre nya

Wdw rekryterar tre nya

WDW.JPG
 

WDW Creative välkomnar tre nya medarbetare - Sam Nyqvist, Fanny Axelsson och Hanna Nordström.

Sam Nykvist kommer senast från Stutterheim där han jobbade som social media specialist och börjar nu som junior projektledare WDW creative.

Fanny Axelsson värvas direkt från Berghs och blir nu produktionsledare på WDW creative.


Hanna Nordström går in som projektledare och kommer bland andra jobba med kunder som Carlsberg. Hanna kommer senast från rollen som projektledare på Vox PR.

— Vi är stolta att vi har fått ökat förtroende hos många av våra kunder där uppdragen växer. Därför är vi glada att nu kunna stärka upp med fler medarbetare och även utöka vårt erbjudande inom livsstil- och modesegmentet samt PR, säger Jon Bergsman, kreativ chef, på WDW Creative.

1900-tals estetik möter ett modernt uttryck på Grammisgalan 2019

1900-tals estetik möter ett modernt uttryck på Grammisgalan 2019

tempImageForSave 6.JPG
 

För Sveriges största musikpris Grammis har den grafiska profilen för 2019-års gala inspirerats av brytpunkten mellan 1900-tals estetik och ett modernt uttryck.

- Vi har fritt samlat forminfluenser från klassisk Blue Note-estetik, 20-tal, dova färger och en modern, hård hiphop-värld. Bilddetaljer är hämtade ur ljusets reflektioner i glas och damm, strålkastare och blänk.

Mjuka material möter hårda ytor och en strikt typografi möter böljande tyger. Parental Advisory-märkningen från explicit musik har fått vägleda i både färg och typografisk uppställning och dramatiseras med folieringar i guld, säger Jon Bergsman Kreativ chef på WDW Creative.